Yalnızlar İçin 14 Şubat Rehberi



                                   




Her yıl yalnız girmeye müptelası olduğum gün geldi çattı! Annemle babamın bana ağlak ve umutsuz gözlerle bakıp "yine mi yalnızsın?" dram konulu kısa filmim yarın gösterimde. Üstelik bu kez hem yalnız hem de kalbi kırık giriyorum ne yazık ki!... Aslında çok fazla önemsemiyorum bu günü neticede sevgi ömürlük bir şey öyle tek güne sığar mı hiç? Ama yine de insan kendini tuhaf hissedebiliyor. Sevgilin yoksa, özellikle de kısa bir süre önce ayrıldıysan gel sarılalım yahu! 14 Şubat günü zorlu geçebilir bu da sana koyabilir. Koymasın. İşte "yalnız ve kırık kalpler" için önerilerim...

-İyi ki sevgilin yok! Sevgili demek masraf demek, şimdi hediyesiydi ıvır zıvırıydı filan öeeefff! Onun yerine kendini şımart. Uzun zamandır almayı düşündüğün, aklının bir ucunda olan, rüyalarını süsleyen neyse git ve al onu kendine.

-İlla sevgililerin mi birbirine hediye alması gerekiyor yani? Bugün en sevdiğin arkadaşlarınla/dostlarınla buluşup güzel, küçük sürprizlerle birbirinizi mutlu edebilirsiniz.(Bugünü yalnız geçirmemeye çalış.) Dışarıda eğlenebileceğiniz aktiviteler sizi bekler. (Biz "saplar" buluşup Romantik Komedi 2'yi izlemeye gideceğiz mesela. Komedi filmi de en güzel alternatiftir tiyatro da...)

-Spor yap ya da spora git! Bence rahatlamak için bire bir. Üzerindeki gerginliği, sinir bozukluğunu terle birlikte atmanın verdiği keyfi bana hangi romantik yemek verebilir şaşarım peh!(Ben koşu yapacağım tavsiye ederim eğer kendine ve nefesine güveniyorsan Run Forrest Run!)

- Bu yıl 14 Şubat'ın hafta içine denk gelmesi ayrıca iyi oldu değil mi? İşinle/okulunla meşgul olursan bir süre sonra "bugün günlerden neydi ya?" diye bile sorabilirsin...

-Sevgililer Günü dışarıda olmak beni sinir krizine sokar gereksiz yere strese girerim diye düşünenlerdensen evde kendini şımartarak mutlu hissedebilirsin; güne sağlam bir duş ya da köpük banyosuyla başla, ardından en sevdiğin yemeği yap ya da sipariş et! Güzel bir müzik(bence içinde Sezen Aksu barındıranlardan en azından bugün uzak dur.) iyi bir kitap ya da epeydir okuyamadığın dergi vb gibi eşlik etsin sana nasıl? Çok lazım değilse telefonunu kapat, sosyal medyadan uzak dur ve sadece kendinle baş başa kal. 
Geceyi şarapla noktalamayı düşünüyorum ve tüm eski sevgililerimin "şerefine" içerim ben bu akşam.

-Sık sık kendinle dalga geç! Üzüntünü hafifletir. Kabul et 14 Şubat özel(!) bir gün ve bugünü birlikte kutlayacağın bir sevgilin yok içine kapanmak yerine senin gibi olan bekar(sap) arkadaşlarınla buluşup "Bütün Saplar Toplandık" temalı bir parti organize edebilir ya da organize edilmiş partilerden birine katılabilirsin.

-Sevgilinden ayrılmışsın zaten zor bir dönem geçiriyorsun 14 Şubat seni bunalıma sürükleyebilir Mazallah! Bu durumda bugünü "Eski Sevgiliden Kurtulma Günü" ilan edebilirsin; yak bütün fotoğrafları ona ait bütün eşyaları... Bunu yapamıyorsan her şeyi koy bir torbaya hepsi çöp durma dök!

-Unutmadan bir kaç tane kırmızı, kalpli, "ay lav yu" desenli tabaklardan, bardaklardan filan alıp onları yere atarak sirtaki de yapabilirsin bugün serbest.

Aklıma gelenler bu değil bu hiç değil heh buldum. Bunca şirret, sefalet, şiddet, yalan dolan, alavere dalavere, korku, zulüm, ihtiras, teknoloji manyaklığı arasında ve bu kadar reklamın orta yerinde "gerçekten" aşık olabilenlere, hakiki ve masum aşkı bünyelerinde yaşatabilenlere cümleten kocaman bir alkış! Tanrı sizi korusun. 

Ve ünlü düşünür Gülşah Wilde demiş ki; Akılsız başın cezasını kırılan kalp çeker. Yine de her şeye rağmen yalnızlığı seviyorum. (Böyle avunuyorum belki...)

*"Bana pırlanta gibi bir kalbin var" deme bana pırlanta tak! Normal değilim kabul. Yüzük takamıyorum ben sıkıntı basıyor düşün yani ah bu ben kendimi nerelerden aşağı atsam?! Sap kızlarım bu şarkı bizim için gelsin hadi görüşürüz. Kazasız belasız atlatın şu günü göreyim sizi.





  

Yorumlar

Popüler Yayınlar