Ben Her Bahar Alerji Olurum







Millet her bahar aşık olur ben "alerji" işte böyle bir insanım idare et! Epeydir yazamıyorum zira kariyer derdine düştüm.
Bugünkü konumuz "Bahar Alerjisi" Nedir? Neler yapılmalı? Ölecek miyim doktor?
Polen-rüzgar-güneş üçlüsünün; burnun akması sonucu devamlı silinip kızarmasına, gözlerin sürekli bir ağlak ifadeyle bakmasına, arka arkaya en az 10 kere hapşırarak kendi rekorumu kırmama neden olan illet olay. Sabahları nefes alamayıp uyanma, burun, boğaz ve kulak kaşıntısı, kıpkırmızı, şiş ve ağlayan gözler, aralıksız hapşırık nöbetleriyle kendini belli eder. Kutularca selpak bitti. Pooofff!
"Bahar nezlesi" diye de bahsedilen bu sinsi polen alerjisi yüzünden etrafındaki herkesin "bahar geldi hobarey, doğaya neşe, kırlara çiçek, içime böcek geldi dubarey" şeklindeki coşkunluklarına sadece homurdanıp sinirlenmek arası tepki verebilen herkesten biriyim. Bunları yazarken bile burnum kaşınıyor ve sürekli hapşırıyorum yeaaa! Öyle ki, dayanılmaz noktaya geldiğim zamanlar da oldu mesela eczacının yakasına yapışıp ölüyorum bu alerji için acil bir şey gerek bana diye yalvardığımı bilirim. Bir ilaç vardı ama ismini şu an gerçekten hatırlamıyorum onu içtikten sonra iyileşmiştim seneler evvel! Şimdilerde o kadar azmıyor alerjim ama yine de sosyal hayatımı engelleyebiliyor mesela dışarı çıkarsam mutlaka yarı dedektif kılığında dolaşmak zorunda kalıyorum; şapka+güneş gözlüğü şart!
İnternet'te araştırma yaptım azıcık! Acıbadem Kadıköy Hastanesi Göğüs Hastalıkları ve Alerjik Hastalıklar Uzmanı Dr. Gülden Paşaoğlu Karakış, son yıllarda özellikle polen alerjili hastalarda aşı tedavisinin etkinliğinin kanıtlandığını söyledi. Polen alerjileri için günümüzde iki farklı aşı uygulanıyor;
Birinci yöntem, klasik uzun süreli uygulanması gereken ve oldukça etkili, kür olasılığı yüksek olan aşı uygulamasıdır.
İkinci yöntem ise, sadece mevsim öncesi uygulanan ve her yıl tekrarlanması gereken yedi hafta gibi kısa süreli uygulanan aşı tedavisidir. Bu uygulama ile hasta o bahar mevsimini oldukça rahat geçirebilmektedir. Ancak bu aşı kısa süreli etkili olup her yıl mevsim başlamadan önce tekrarlanması gerekmektedir. 
Aşı tedavisinin riskli bir yöntem olduğunu da hatırlatmakta fayda var. Daha fazla bilgi için; http://www.bilimvesaglik.com/bilimsel/bahar-alerjisi-ve-asi-tedavisi.html

İlaçsız atlatabileceğine inananlar;

-Sigara içmeyin ve yanınızda içirmeyin. (Zaten kullanmıyorum ve kullananları uyarıyorum bu maddeyi geç!)
-Tozlu ve polenli ortamlarda bulunmayın eğer bulunmak zorundaysanız mutlaka maske kullanın.(Şapkadan maske kullanmaya terfi haydi bakalım!)
-Polen yoğunluğu en çok sabah erken saatlerde ve akşam saatlerinde olmaktadır. Bu saatlerde dışarı çıkmamaya çalışın. (OLDU!)
-Polenlerin uçuştuğu mevsimlerde kapı ve pencerelerinizi kapalı tutun. Rüzgârlı havalarda evde kalmaya çalışın. (Hı Hı Denerim.)
-Burnun dış kısmına ve göz çevresine çok ince bir tabaka şeklinde vazelin sürün, polenler vazeline yapışmakta ve böylece girişleri engellenmektedir. (Vazelin sürün, polenler sürünsün. Öeeefff! Tamam kestim.)
-Özellikle kaloriferli evlerde kuru ev havası alerjik rinitin kötüleşmesine neden olabileceğinden, evde hava nemlendiricisi kullanın. (Bu nedir ya?)
-Klimalarda kullanılan filtreleri her ay değiştirin, alerjenleri tutan özel filtreler alın. Hava değişimini içeride bulunan havayı kullanarak temizleyen, dışarıdaki havayı kullanmayan özel klimaları tercih edin. (Bu konuyu aile bireyleriyle konuşmak gerek!)
-Evinizde tüylü hayvan ve bitki beslemekten kaçının. (Peki ya besliyor isem hayvanı/bitkiyi sokağa mı atacağım?)
-Beden temizliğinize dikkat edin, düzenli olarak el ve yüzünüzü yıkarsanız vücudunuza girmek üzere olan polenleri engellersiniz. ( Ay ben günde 45-50 kez el, yüz yıkar; duş alırım zaten ki!)
-Yatmadan önce duş almak, saçları yıkamak yararlı olur.
-Polen mevsiminde giysilerinizi açık havada kurutmayın. Şapka ve ceketlerinizi daha sık yıkayın. (Hımmm!)
-Tüylü ve yünlü battaniyeler yerine pamuklu ve sentetik olanları tercih edin. (Bu mevsimde tüylü ve yünlü battaniye ile işim olmaz ki!)
-Toz barındırabilecek tarzda kilim, halı gibi ev eşyalarını kullanmamaya özen gösterin.
-Polen mevsiminde arabada giderken pencereleri kapalı tutun.
-Açıkta egzersiz ve spordan kaçının. (Hadi be! En sevdiğim koşumu, yürüyüşümü sırf bunun için bırakamam bulsam yoga bile açık havada yaparım ben.)
-Tatil için deniz kenarını tercih edin.
-Çim biçmekten kaçının, biçmek zorundaysanız da bir maske takın. (Bana çimden uzak dur diyecek diye ödüm patladı bir an. Neticede bahar geldiğinde kendimi çimlere atıveririm.)
-Tabii son olarak; bir doktora danışarak polen mevsimi, saman nezlesi, astım ve kurdeşene karşı koruyucu ilaçlar alın.
*Alerji yaratan kişi/kurumlardan uzak durun. (Bu maddeyi ben salladım.)

Kısaca, öldürmüyor ama süründürüyor. Yüzüm gözüm şişene kadar hapşırmak istiyorum.








Yorumlar

Popüler Yayınlar