Yassıca Ada




İzmir'in Urla açıklarında bulunan Yassıca ada İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yaptığı tesis ve düzenlemelerle İzmirlilerin gözde tatil yerlerinden biri. Yaz aylarında İZDENİZ'in düzenlediği günü birlik vapur seferleri ile ulaşımın sağlandığı Yassıca ada, temiz mavi denizi ve sessiz ortamı ile büyük ilgi görmektedir.

Geçtiğimiz temmuz ayında ben ve arkadaşım Özge kısa bir tatil kaçamağı için oradaydık. Pırıl pırıl kumsalı, masmavi denizi ve huzur dolu ortamı ile burası bizi bizden aldı diyebilirim. Hem ekonomik hem de konforlu tatil seçeneği arayanlar için oldukça ideal. Misafirler yiyeceklerini dışarıdan getirebilecekleri gibi, Grand Plaza A.Ş. tarafından işletilen kafeteryadan da sağlıklı ürünler alabilirler. Tatilcilerin keyifli bir gün geçirmesi için her şey düşünülmüş; güvenlik görevlilerinin yanı sıra bir doktor ve bir hemşireden oluşan sağlık ekibi ile cankurtaran sahilde hazır bekliyor. Fakat küçük bir sorunumuz var o da şu: biletler çabuk tükeniyor o yüzden gitmeye karar verdiğin günden en az 1 hafta önce biletini alman gerekiyor. (Şahsen Özge'nin ve gişe görevlisinin kafasını bu konuda bir hayli şişirdim.) Karşıyaka, Konak ve Üçkuyular biletleri temin edebileceğin yerler olmakla beraber hangisi sana daha yakınsa oradan almanı tavsiye ederim. Biletler kişi başı 18 TL ve 7 yaş altı ücretsiz.

+ Özge! Valizim ve sırt çantam hazır, biletleri nasılsa o gün Karşıyaka'ya geldiğimde gişeden alırız. Alırız değil mi?

- Alırız herhalde ya bir sorun olacağını sanmam. (ALAMADILAR)

+ Gülşaaahhh! Kızım ya biletler önceden alınıyormuş, siteden baktım. Kırk yılda bir şeye heveslendik kaldık şimdi böyle iyi mi? Gişeyi arıyorum cevap veren de yok!

- Nasıl olur ya?! İnternet sitesinde öyle bir yazı görmedim. Dur ben tüm gişeleri arayacağım hangisine ulaşabilirsem sana haber veririm. Bekle!

Ve telefon çalarken arka fonda Hakan Altun şarkıya girer: "Telefonun başında çaresiz bekliyorum"

+ Merhaba, ben Yassıca ada için bilet kaldı mı diye soracaktım?

- Çok üzgünüm hanımefendi biletler tükendi. Bir sonraki sefer için en az 1 hafta önceden biletinizi almanız gerekiyor.

+ Hadi ya! Hiç mi bilet yok? (Her Türk gibi bu soruyu sormadan duramazdım.)

- Maalesef! Yaz dönemi boyunca Yassıca Ada'ya çok fazla talep oluyor o yüzden sabah erken saatlerde ve gideceğiniz günden en az 1 hafta önceden biletinizi alabilirsiniz.

+ Peki, iyi çalışmalar dilerim.

- Teşekkürler, iyi günler!

Ben Foça'dayım ve sabah erken gelip o bileti alabilmem neredeyse imkansız gibi bir şey o yüzden telefona yapıştığım gibi Özge'yi aradım.

+ Özgeee! Gişe görevlisine ulaştım ama ne yazık ki haftaya kaldık ve biletleri sabah erkenden almak gerekiyormuş. Sen alsan da ben sana parasını versem.

- Tamam ben hallederim, sorun değil, yeter ki gidelim.

+ Holley be!

Uzun uğraşlar sonucu ve 1,5 saat süren vapur yolculuğunun ardından Yassıca Ada'ya vardık. Ha unutmadan şunu da yazayım; vapur yanaşır yanaşmaz çölde suya denk gelmiş gibi çılgına dönüp "bir an önce yer bulmalıyım" diyerek iskeleye abanan insanlar sinirini bozabiliyor. Aman dikkat! (Herkese yetecek kadar şezlong, şemsiye ve yer var ama insanımız böyle yapacak bir şey yok.)

Yassıca Ada'ya ayak basar basmaz ilk gördüğüm şey su kaydırağı oldu, o bile var. Önce aç karnımızı doyurduk, sonra denizin, müziğin ve eğlencenin tadına vardık. Bir sürü fotoğraf ve video çektik ama buraya yükleyemedim onu da senin hayal gücüne bırakıyorum.

Not: Denizden sonra duş almak için gittiğinde duş suyunun da tuzlu olması gerçeği vücuduna şılap diye yapışıyor benden söylemesi. Bir de vapur dönüş saati 17:45 vapuru kaçırırsan yüzerek dönersin.



Yorumlar

Turgay Aksoy dedi ki…
Maceralı bir yolculuğu keyifle anlatmışsın :) Duymamıştım burayı ama güzel bir yere benziyor. Selamlar.
Selam! :) İzmir'e yolunuz düşerse Yassıca Ada'ya uğramanızı tavsiye ederim.
symon dedi ki…
Merhaba size bir sorum olucaktı genellikle ben insanlara güvenmem yassıca adada eşyalarımızı koyucak dolaplar varmıdır cevaplarsanız sevinirim
Çok geç gördüm yorumunuzu kusura bakmayın. Aile plajı tarzı bir yerdi fakat dolap olayına hiç dikkat etmedim de sanırım yoktu.

Popüler Yayınlar