2023. Seviye!



2023'e sayılı saatler kala 2022 yılına dair tüm acıları, mutlulukları bir torbaya doldurup denize fırlatıp atma hissi var içimde. Yepyeni ve tertemiz beyaz bir sayfa var önümde, iyi bir şeylerle başlamak istiyorum yeni yıla ve iyi bir şeyler olsun istiyorum hem hayatımda hem Türkiye'de ve aynı zamanda dünyada...

Bu yılın bana öğrettiği en büyük ders hiçbir şeyi aşırı zorlamamak oldu; sohbetler, dostluklar, ilişkiler, ilgi. Zorlanan hiçbir şey uğruna savaşmaya değmez, akan ne olursa olsun akar, çökecek olan şey çöker, gidecek olan gider.

Dolu dolu geçen kocaman bir sene daha geride kalırken en olduğum, en dolduğum en ne kadar şey varsa yaşadığım seneydi. Acısıyla, sevinciyle, mutluluğuyla, hüznüyle geçen, en yıkıldığım, en yeniden doğduğum, en boş verdiğim, en kendimi bulduğum sene bitti sayılır.

Şimdi umut diliyorum kendime, inanç, sabır ve güven, yorgunlukla geçen, sevinçle yenilenen, kederle harmanlanan bu senenin sonunda kendime güven diliyorum.

Ben aslında bu sene "insan" olmayı diliyorum.

 Öte yandan bu yıl yaşadıklarımı yazsam üç cilt roman olurdu. Kan, ter, gözyaşı, umut, umutsuzluk, bitiş, başlangıç, yazmak, silmek, uykusuz geceler, aşk, nefret, başarı, başarısızlık, belirsizlik her şeyden biraz vardı. Çok şükür geride kalmak üzere...

Velhasıl sana teşekkür ederim 2022 çünkü bu yıl bana öğretmen oldun.


Geçen yıl aldığım Kokina çiçeği beni bu yıl ev sahibi yaptı inanış doğruymuş ama önce kalpten istemek ve bunun için gerçekten mücadele etmek de gerekiyormuş tabii! Bu sene yine Kokinalardan aldım sanırım bu ben de artık bir yılbaşı ritüeli olacak.




"Allah sevdiği kuluna önce eşeğini kaybettirip sonra buldururmuş" derler ya bu yıl benim için öyle oldu biraz... Kaybedip bulduğum, unuttuğum, küçümsediğim doğuştan var olan hallerimi, yeteneklerimi, sevme kapasitemi, beni ben yapan ama bende var olduğu için bana basit gelenleri temsil ediyor bu eşek. Bazen bir duygu, bir güzellik, bazen bir insan, bir hediye hayattan...

Kaybedip kaybedip buldurması ondanmış. Çok şey kaybettim şimdiye kadar insanlara verdiğim değeri kaybettim mesela güveni, bana sunduklarını anlamadım, ihtimalleri kaybettim. Sonra onlar beni kaybetti, bu kez hikayedeki eşek ben oldum.

Nankörce, bir tüketim çılgınlığı ile hoyratça kaybetmek de var, gözünün önünde olana aşina olup garanti sanmak da.

Kıymetini kaybedince anlamak yerine kaybetmeden görmek değil mi önemli olan? Eğer yeniden bulursa ne güzel! Emek verdiği için daha iyi sahip çıkmaya başlıyor insan.

Çünkü kaybetmek zor, kaybeden bilir ona bir sor.

Bedeli ağır, yorucu, ömürden de gidiyor.

Ya bulamazsam düşüncesi de cabası... Var böyle de bir ihtimal.

Kendini kaybedip bulamamak da olasılıklar arasında. 




2023. Seviye

Tek canımızla bu seviyeye kadar iyi gelmişiz. Ayrıca en heyecansız gireceğimizi düşündüğüm yeni yıl olsa gerek çünkü ilk kez "2022 bit artık!” diyene ya da "yılbaşında ne yapıyorsun?" diye sorana bile rastlamadım. Heyecan demişken yarın ilk iş kuaföre giderek saçlarımı kestirip boyatıyorum. Yeni yıla yeni kafa şart! (Saçlarında değişiklik yapınca hayatının da düzeleceğine, değişeceğine inanan o kız...)

Dilek, dua ve tavsiyeler

 Bu yıl çok sevin, çok sevilin. Güzel şaraplar için, güzel adamları/kadınları sevin. Kimseyi kimliğiyle, inancıyla, cinsiyetiyle yargılamayın, ötekileştirmeyin. İkinci bir şans verin hem kendinize hem hak ettiğini düşündüğünüz herkese, her şeye. Çok okuyun, az uyuyun, çok gezin, güzel kahveler, yemekler yapın. Paylaşın bazen acınızı bazen mutluluğunuzu birbirinizle doyasıya paylaşın. Tanımadığınız insanlara gülümseyin, (abartmadan nazikçe), sohbet edin, yardım edin, hayvanları, doğayı, yaşamı sevin. Çokça sarılın, seni seviyorum cümlesinden sakın korkmayın söyleyin. (Sizi buna pişman etseler bile vazgeçmeyin) sevmek, gülmek bunlar hafifletir ve iyileştirir. Her zaman olumlu düşünün diyemeyeceğim ne kadar pozitif bir insan olsam da bazen öyle karamsar oluyorum ki... Yine de iyiyi düşünün yarın hep daha iyi bir gün çünkü. Hatalarınızı kabullenin, yaralarınızı sevin, yeteneğiniz varsa resim yapın, boyama yapın, bir sergiye gidin mutlaka ya da bir tiyatroya, bir animasyon film izleyin özellikle tavsiye edeceğim Shrek, Kum Kuşu, Soul, Up (Yukarı Bak) bunlardan sadece bazıları... Sahilde bisiklete binin mesela uzun yıllar sonra ilk defa bu yıl bisiklete bindiğimde hissettiklerim; hakimiyet, güç ve özgürlüktü bunu siz de deneyimleyin. Uzun cümleler kurun ama sıkıcı da olmasın.

İnsanlığa inanın, mucizelere, dostluğa, sevginin yüceliğine... Vefa gibi sadakat gibi ayaklar altına alınan duyguları beslemekten geri durmayın. Anlamayana anlatın, mutlu edin insanları buna rağmen karşınızdaki yol, iz bilmez bir zalim ise onu olduğu gibi bırakın.


Allah'ım bu yeni yılda;

Kellere saç, hastaya ilaç,

Züğürde para, sıvacıya mala, Galatasaray'a kupa,

İşsize iş, dişsize diş,

Olmayana çocuk, üşüyene gocuk, kahvaltıya sucuk,

Yemeğe tuz, viskiye buz,

Nazar değmişe hoca, evde kalmışa koca,

Bana da ortaya karışık bir şeyler yapıver ne olur... 

Son olarak,

Frekansı, enerjisi oldukça yüksek bir yıl diyorlar 2023 için o yüzden ne dilediğimize dikkat edelim.

İlerlediğimiz, öğrendiğimiz, öğrettiğimiz, büyüdüğümüz, hafiflediğimiz, ödüllendirildiğimiz bir yıl olsun. 

Sevgiler.












Yorumlar

Popüler Yayınlar