KRONOMETREYi SIFIRLAYIP YENİDEN BAŞLATIYORUZ: 2024

 


Ocak ayı genelde değişim ayı oluyor. Sanki sihirli bir değnek değecek ve her şey Aralık ayından farklı olacakmış gibi beklentiler içerisine giriliyor. Oysa burada üzerinde düşünülmesi gereken gerçekleştirilemeyen hedeflerin, yapılamayan değişikliklerin kişinin kişiliği ve içinde bulunduğu yaşam şartlarıyla ne kadar uyumlu olduğudur. Ne derler bilirsiniz “yeni olan bir yıl sizi değiştirmez, hiçbir şeyi değiştirmez. Sizi değiştirecek olan; yeni bir düşünüş biçimi, yeni bir bakış açısı ve yeni bir başlangıçtır.”

2023’ün sonu nihayet geldi. Ne kadar da tuhaf, güzel ve zorlu bir yıldı öyle değil mi?

Önce deprem oldu. Benim birinci derece tanıdığım kimseye bir şey olmadı ama aynı zamanda hepimize bir şeyler oldu. O dönemde kabuslarla uyandım geceleri, kalp atışlarımı deprem sanmışlığım oldu aylarca ki deprem fobisi olmayan bir kişiydim. Yaşadığım ev, kullandığım yol, ailem ve sevdiklerim hepsi bana dert oldu sanki. Ne yaşayacağımı, ne hissedeceğimi bilemedim. Nefes almaktan utandığım günler oldu.

Sonra seçim zamanı geldi. Bu vatan için bir şeyler yapmak istedim. Cumhuriyetimizin 100. Yılı için, 100 sene önce verilen emekleri boşa çıkarmamak için. Burada yaşamaya bir sebep bulabilmek için bir şeyler yapmak istedim. Eğitimlere katıldım, oylarımızı korumak istedim. Sonuçta ne mi oldu? Hüsran! Çok ağladım ve inanılmaz üzüldüm. İki turda da yaşadığım hayal kırıklığını hâlâ iliklerime kadar hissediyorum fakat hiç değilse vicdanım rahat. Ne yapalım ülkemiz için hayırlısı böyleymiş dedim.

Daha sonra da savaş oldu. Savaşta ölen masum insanlara üzüldüm, ağladım, kahroldum.

Yeni yıla bir kaç gün kala da uzun zamandır hasta olup tedavi gören Nalan Teyzemizi (dayımın kızı) kaybettik. Nurlar içinde yatsın.

Öte yandan bir de bebeğimiz geliyor Allah’ın izni ile eltimin (Aslı ve eşi Yiğit’in) bir kızı olacak. Nişanlım amca olacağı ben ise yenge olacağım için çok heyecanlıyız.

Öyle ya da böyle hayat devam ediyor. Kış bitiyor. Bahar da geliyor yaz da geliyor. Yüzüm de gülüyor artık çünkü hayatımın en heyecan dolu anlarına giriş yaptım bu yıl. Ortaokuldan beri tanıştığımız ve yaklaşık üç yıldır hayatımda olan sevgilimle (Fikret’le) ailelerimizi tanıştırma kararı aldık. Sonrası söz, sonrası nişan oldu. Gelin bohçası, damat bohçası derken kısmetse Haziran 2024’te de evlilik olacak. Şimdilerde tatlı bir telaş içerisindeyiz gelecekteki evimize eşyalar bakıyor, çeyizler hazırlıyoruz. 

2024’e girerken; hayatımda olup da şimdi olmayanlar iyi ki yoklar.

Hayatımda olmayıp şimdi olanlar iyi ki var oldular.

Hayatımda olup da kalmaya devam edenler iyi ki varlar.

Kronometreyi sıfırlayıp yeniden başlıyoruz

Yapılamayanlara, yetiştirilemeyenlere, başarılamayanlara takılıp kalmadan yeniden daha büyük bir istekle başlayalım. Belki bu yıl öncekilerden daha farklı olur kim bilir.

Çocukluğun bitmek bilmez telaşının, büyüme hevesinin, arkası terli oyunbazlığının, tatlı neşesinin hissettirdiği ne varsa, bu satırları okumaya başladığınız anda aynı duygu yüzünüzde minicik bir gülümsemeyle parlasın. Yüzünüzü kendi güneşinize dönmeniz, kalbinizin ferah bahçesinde, hayatın içinde yeşerttiklerinize dönüp bakmanız için. Senin için, benim için, onun için. Hepimizin en fazla ihtiyacı olan da bu sanırım. 

Yeni yılda ne yaşarsak yaşayalım en çok kendimizi, kalbimizi ve yaşama sevincimizi hatırlayalım.

Dilerim sağlıkla, mutlulukla, müsaadesiz sevinçlerle, ruhu aydınlık ve nazenin insanlarla dolup taşsın ömrümüz.

Yeni yıl temalı rafların arasında gezerken gördüğüm minik, şirin hediyelikler gibi bir yıl diliyorum hepimize.

Aslında yeni yıl bir illüzyon, sonsuzluk içinde abartılmış bir an sadece. Belki şapkadan tavşan çıkmayacak ama hayatın sürprizleri de hep yanı başımızda olacak.

Geçmiş bir hatıra, gelecek muamma, an’ı yaşayalım her saniye ve her dakika. Bir nehir içinde sürükleniyoruz, gideceğimiz yer hep aynı. 

Bilen bilir biten  şeyleri sevmem ayrıca vedalardan da hiç hoşlanmam. 2023 biterken otogarda çok sevdiğim bir insanı uzun bir yolculuğa uğurlamak gibi hissettirse de o hüznün yerine yeni bir yılın gelişine heyecanlanmak da ayrı bir güzel.

Son olarak benim olanın bende kaldığı bir yıl olsun.

2024 dilerim iyi bir sene olursun.













Yorumlar

Popüler Yayınlar