Denemeyi Göze Alma Cesareti





Kral maiyetini önemli bir görev için sınamak istemiş. Birçok güçlü ve akıllı adam etrafında toplanmış kral onları bugüne kadar görüp görecekleri en kocaman kapının önüne getirerek:

 "Siz akıllı insanlar, benim bir sorunum var ve hanginizin bunu çözebileceğini görmek istiyorum.
Burada krallığımdaki en büyük ve en ağır kapıyı görüyorsunuz. Hanginiz bu kapıyı açabilirsiniz?"
Saray mensuplarından bazıları "Açamayız" der gibi başlarını sallayıp birkaç adım yaklaşıp geri gitmişler.
Çevresindekilere göre daha akıllı olanlar kapıya bir kaç adım yaklaşıp daha yakından incelemişler ve onlarda açamayacaklarına kanaat getirerek birkaç adım geri gitmişler.
Sadece bir bilgin onların konuştuklarına kulak asmayarak, kapının yanına gitmiş biraz kontrolden sonra elleriyle kapıyı yoklamış ve ileri doğru kuvvetle itmiş.
Meğer kapı zaten tam olarak kapalı değilmiş sadece bunu deneyecek cesarette birine ihtiyaç varmış. Kral, bilgine şöyle demiş;

"Sadece gördüğün ve işittiklerine bağlı kalmayıp, kendi gücünü devreye sokup denemeyi göze aldığın için saraydaki bu en önemli görevi sen alacaksın."




Biz insanoğlu etraftakilerin seslerini dinleyip, hayatlarını onların dediklerine göre şekillendirmeye bayılırız lakin hayatta kendi fikirleri olmayan ve başkalarının dediklerinin etkisinde kalarak başarısız olan çok kişi de tanıyorum. Nasihat dinlenmeli elbet! hayat tecrübesi ve deneyimleriyle bizlerden kat kat üstün olup eskilerin deyimiyle "görmüş geçirmiş" kişilerin her söylediğinden kendimize dersler çıkartırız ama çevrenizde sizi sürekli yıldırmaya çalışıp, üzerinize negatif düşünceleriyle bir kara bulut misali çöken kişi ya da kişiler varsa onlardan hemen uzaklaşın derim çünkü onların derdi nasihat vermek değil sizi yönetmek, ele geçirmek hatta bununla kalmayıp sizin kanınızı emmek tıpkı bir vampir gibi!

 Hikayede gördük ki denemeden, risk almadan bir şeyin zor ya da kolay olduğunu bilemeyiz; başkasına göre zor olan size çok kolay gelebilir ya da tam tersi. Onun için korkmayın ve istediklerinizi yapın. Sonucunda pişmanlıkta duysanız bunu SİZ istediniz ve yaptınız... Unutmayın! İçinizde başaracağınıza dair kıvılcımınız oldukça her türlü riski göze almaya değer.


Hep diyorum bunu bana göre, risk almayan insan yaşamayan insandır. "Yaşamak da ölme riskini göze almak" değil midir?


Yorumlar

ömer dedi ki…
Gülşahcın önemli bir konuya değinmişsin yine tebrikler)))Bence, Cesaret ilkel benlik ve vicdanın ötesinde aklın bir ürünü olduğu için oldukça kıymetlidir. Çünkü cesaret hep riskle birlikte anılır. Ve cesaret aklın ürünü olmasaydı risk cesareti hep yenerdi. Ben yorumumda cesareti riskten biraz uzaklaştırmak istiyorum. Çünkü risk cesaretten doğuyor zaten. yani her cesaret riskle geliyor. Eee o zaman napıyorum aklımı kullanarak aynı olayda aynı şeyleri yapmıyorum. Akıl riskin oyununu bozuyor. Cesareti riskten kurtarmış oluyorum. (Burda sakın yanlış anlaşılmasın akıllı akılsız diye kimseyi "ötekileştirme" kaygısına kapılmayalım.) Bir filozofun dediği bir söz aklıma geldi. Bilmiyorum ne kadar yerinde olur ama onu da burda paylaşmak istiyorum; "Hata yapmak önemli deil, önemli olan hatayı tekrarlamamak."

Bu yorumu Sagopa'nın "Ateşten Gömlek" şarkısından bir kaç mısrası ile noktalamak istiyorum;

Aklıma gelen başıma geldi.
Başım yarıldı, aşım soğudu, yine iştahsızlık elinde oyuncak etti açlığımı.
Artık kartopu oynamak istemiyorum ellerim dondu.
Türlü saklambaç oyunlarından gözlerim yoruldu.
Nerdesiniz güven abideleri (he) CESARET haylazları? Gösterin bana altmışikiden tavşan yapan hokkabazları. Belirleyin karşımda durabilecek tüm küfürbazları.
Demirden mızraplarla kırdım sazları.
Deştim böğrümden kıyamadığım hazları. Verin bana yazları İlahi merhamet sarayı; Ya Hannan! Sensin Rana, sensin Mana, sensin Rahman, sensin Canan!
Ruhum işgalden kurtulmaz, vatan infilak eder alev ateş volkan, hislerim kırık var. Püskürüyor üzerime lav! Kıvılcım korlar! Elimdeki bir avuç dolusu su ile sönmez bu yangınlar.
Ben bir sırra sahibim, hayat uykusuna yatmış.
Ben çok dosta sahiptim, güvensizlik içine batmış.
Şahit olduğum birileri mutluluğu parayla kapmış!..

Popüler Yayınlar