Çanakkale Günlüğünden Notlar...




Geçtiğimiz Temmuz'da Çanakkale'deydim. Benim tatil planlarıyla kankacığımın mezuniyeti bir araya gelince soluğu orada aldım. "Ya öğrenci ya da emekli olursun burada yaşamak için" klişelerine inat ben gider gitmez yerleşmeyi bile düşündüm ki sebeplerim hep EN'lerdeydi. Bir kere EN sevdiğim dost orada yaşıyor, EN yalnız kalabildiğim yer, EN güzel yemekleri yaptım(bizzat ellerimle) ve yedim. EN yeni dostlar edindim... Ne yalan söyleyeyim ayrılırken içim buruktu valla!
Daracık daracık sokaklarında kızlar misket yuvarlamıyordu belki ama bir hüzün, bir iç kanama mevcuttu. Çanakkale'yi anlamak için onu yaşamak gerekir misali içinde olduğum sürede her bir metre karesinde savaşın izlerini derinden hissettim. Aynalı Çarşısı, Bigası, Adaları, Truvası, Gelibolusu, Dardanosu, Lapsekisi... EN büyük tarihlerden birinin yazıldığı şehir, kanın son damlası, düşmanı boğan bir boğazı ve geçilememiş kalesi...
Hele o Trakya şiveleriyle tatlı tatlı konuşan insanları yok mu ay Allah'ım! "Ge buraaa dinelip durmaa başıma, otu şuraya gariii, aman beaaa buda başka türlü oluvereydi iidi."
Dönmek istemiyordum; ailem, arkadaşlarım "Ne yapıyorsun orada? Dön artık İzmir'e" çığlıkları atarken ben eğlenceden dört köşeydim. Şimdi, o günlerimi hatırladıkça yüzümde hınzır bir gülümseme beliriyor. Yine kaçsam mı acaba?
Bu kez arayı fazla uzatmadan ilk fırsatta Çanakkale yollarına düşmek istiyorum. Havasını bir kez daha derin derin solumak, Verandasında oturup denize sıfır hayaller kurmak ve karşıya geçmek için feribot beklerken kocaman Truva atının önünde fotoğraflar çektirmek, kordonunda turlar atmak için yeniden gitmek istiyorum.
En son 2009'da gitmiştim, çok kısa durup dönünce pek bir şey anlayamamıştım bu kez epey vaktim oldu da çok şükür doya doya gezdik. Ha bir de gitmişken meşhur "Peynir Helvası" yemeyi unutmayın.

Bir tavsiye: Halen gitmediyseniz ya da gidip gördüyseniz bile gidin. Unutmayın bu şehirde her adım tarih kokuyor.

*** Bu arada Güzel ve değişik gözleme yapan bir yer biliyorum. Mmm! Enfes tadı damağımda kaldı.































Yorumlar

Popüler Yayınlar