Yaş Kemale Erince...




"25" gibi ciddi bir yaş numarasına sahibim. Evet evet yaş sadece herhangi bir numaradan ibarettir önemli olan belli başlı değişimleri fark edebilmek diye düşünüyorum ve avaz avaz bağırmak istiyorum şu şarkıyı;

 Tam ortasındayım yolun
 Koşunun ortasındayım
Tam varıyorum ki hedefe
Bir yenisi başlıyor
Bu oyun hep aynı, değişmiyor...

Aslında değişiyor, nasıl ki yaş numaraları her yıl birer sayı değişiyorsa biz de değişiyoruz, olgunlaşıyoruz, sağlamlaşıyoruz belki meydan okuyoruz hayata karşı ya da ketum kalıyoruz hayat sahnemizdeki rolümüzde kim bilir! Belki daha çocukça davranıyoruz belki daha anaç ya da babacan...
 Peki neler değişiyor hiç düşündük mü?
Durun! Endişeye son! Ben sizin yerinize hiç üşenmeyip hem düşündüm hem de yazdım.

Mesela?

- Yatağını yorganını artık sahipleniyorsun, o eski zamanlarındaki şu köşeye kıvrılıp uyurum hareketlerine son.
- İster istemez insanların parmaklarına bakmaya başlıyorsun yüzük var mı yok mu diye
- Biriyle tanışınca ya da tanıştırılınca ilk dakika da olmasa bile ikinci dakika da başlıyorsun sormaya ne iş yaparsın diye?
- Tanıştığın erkeğin sosyal statüsünü önemsiyorsun. Çok yakışıklı ama çulsuzsa, bir baltaya sap olamamışsa ve halen baba parası yiyorsa bir çentik atıveriyorsun. Hoşça kal.
- Aileni daha bir önemsiyorsun. Uzaktaysan anneni daha bir sık aramaya başlıyorsun. Aile kavramı gözünde önem arz etmeye başlıyor.
- Annenin eskiden olsa "aman bu kız evde kaldı valla başıma!" sözleri seni kızdırırken şimdi kaygılandırıyor.
-  Gece çıkıp saatlerce dans etmek, mekan değiştirmek, konserdi bilmem neydi seni artık zorluyor süreyi gün aşırı değil de haftada bire yada ikiye indiriyorsun.
- Sevmediğin kişilere tahammülün azalıyor.
- Sadece görüşmekten zevk aldığın insanlar yanında oluyor. Sıkıcı, depresif ya da mutsuzluk hastalığı olan kişilerden uzaklaşıyorsun.
- Ev kavramı senin için önem arz ediyor.
- Yalnızlık zevk vermeye başlıyor. Benim alanım, benim alışkanlıklarım, benim isteklerim vs daha bencil oluyorsun.
- Kariyer yapmanın kendi kendine yetebilme ve bağımsızlık demek olduğunu farkına varıyorsun.
- Bir ya da daha fazla yakınını kaybetmiş oluyorsun.
- Artık sırf moda diye bir şey almayı bırakıp, vücut tipine göre neyin sana yakışıp yakışmadığını biliyorsun.
- Seninle özdeşleşen şeylerin sayısı artıyor; parfüm, yemek, içki, müzik...
- Daha az saf ya da enayi olup daha çok mutlu ve Umutlu olmayı başarıyorsun.
- Hayat derdin oluyor. İş, güç, kariyer bunların peşinden gitmeyi bir erkeğin peşinden gitmeye yeğliyorsun.
- Daha sık sorgulayıp, daha az aceleci oluyorsun.
- Birilerinin seni değiştirmeye çalışmasına kızıp "Ben buyum, beni böyle kabul edin" mantığıyla yaşıyorsun. Belki eskiden olsa değişimi göze alabilirdin de bu saatten sonra istemiyorsun.
- Cildine, tenine, bedenine sahip çıkıp onlar için harcanan paraları saymıyorsun.
- Hayatı ciddiye almaya başlıyorsun.


Bu kadar değil elbette daha sayamadıklarım olmuştur. Kısaca belli başlı değişimler bu yönde şekil alıyor yani eskilerin deyimiyle yaşın kemale ermesi seni olgunlaştırırken, farkındalıklarının sayısını arttırmanı da sağlıyor.

Yaşam saatine göre; 20'yi 5 geçiyor 30'a ise 5 var.



Yorumlar

Popüler Yayınlar