14 Şubat 2012 Salı

En "Sevgili" Gün!




Üfff! Yine o karnımı ağrıtan günlerden biri. Şimdi sen beni regl oluyorum filan sanabilirsin ya da çok önemli bir iş görüşmesine gidiyorum? Belki de hayatımın sınavına gireceğim? Hiçbirisi. Oyun oynamayı bırakalım ikimizde bugünün anlam ve önemini çok iyi biliyoruz tatlım.
Bugün 14 Şubat "Sevgililer Günü"...
Kökeni Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bugün Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır. "St. Valentine's Day" yani "Aziz Valentine Günü" olarak da bilinir.
Yahu bir benim adıma gün yok zaten, çok kıskanıyorum böyle birilerinin adına ilan edilen günleri of of!
14 Şubat, 1800'lü yıllarda Amerikalı Esther Howland'ın ilk sevgililer günü kartını yollamasından bu yana çok sayıda insanın kutladığı toplumsal ve özel(!) bir gün olmuştur. Doğal olarak da olayın ticari yönü çok fazla önem kazanmış ve tüm dünyada ticarette hareketlenme olmuştur. İşte tüm bu sebeplerden ötürü şubat ayının taaa başından itibaren yalnızların "Eyvah yine yalnız mı gireceğim" kaygılı karın ağrısı şikayetleri çektiği, çiftlerin "Eyvah yaklaşıyor ne yapacağız/ne alacağız" baş ağrılarıyla kıvrandığı bir gün :) Aslında saçmalık! Ben bu tarz günleri hiç samimi bulmuyorum çünkü sevdim mi öyle bir günlük değil, her saat, her dakika hatta her an severim. Yine de sırf adet yerini bulsun diye Anneler Günü, Babalar Günü vs gibi ıvır zıvır içerikli günleri teğet geçmem, kutlarım. O değil de, yakında böyle günler yüzünden millet zıvanadan çıkacak da "Dünya Zıvanadan Çıkanlar Günü" filan kutlamaya başlayacağız diye çok korkuyorum :) zira şu anda etrafta işini gücünü bırakmış deli gibi romantik bir gece organizasyon etmeye çalışan mı ararsın, sevgilisi ya da eşiyle ele ele dolaşan, romantiklikten ölmek üzere gibi gözüken insanlar mı ararsın yoksa orda bura öpüşüp koklaşan ergenler mi ararsın Aman Yarabbi! (Tamam biraz kıskandığım doğru ama şunu biz yalnızların gözüne gözüne sokmadan yapamaz mısınız?)
Hele bir de o mağazaların vitrinlerini süsleyen kırmızı albenili, cafcaflı dekorlar, ışıklandırmalar yok mu! Bu müstesna hazırlıkları gördükçe sevesim, sevilesim geliyor ama tırt! Yok işte makus kader :(
Eros puuu sana! :) "Geleneksel Yalnızlık Günüm" bir kez daha kutlu olsun. Sayende yine seneye devrettim umutlarımı...
Böyle zamanlarda kendime çalışmayı seviyorum, kendimi daha bir şımartmayı... Hediyeler, çikolatalar canım ne isterse onu alacağım. İçimden ne geliyorsa onu yapacağım bugün. YALANNN! kendimi avutuyorum sadece.

*** Babam yine unutmamıştır bugün çiçeklerle, hediyelerle gelir biliyorum. Ve hep diyorum babam gibi birini bulursam hemen evleneceğim!

Olayı fazlaca sulandırdım lakin aromantik bir odun da değilim. Kalbimin derinliklerinde bir yerlerde saklı duran o romantik kızı çıkarıyorum artık müsaadenle; Sevmek, sevilmek çok güzeldir. Birlikte olduğunuz her an içini mutluluk sarar, gözlerine bakınca söylemese bile seni sevdiğini görebilirsin zor değildir. Onu görmek için hep fırsat yaratır, karşıdan bile olsa sana gülümsemesi içini ısıtır öyle değil mi? Onu çok özlersin daha ayrılalı bir kaç dakika olmasına rağmen... Baktığın her yerde o vardır. İzlediğin her filmde, yazdığın her yazıda, dinlediğin her müzikte, okuduğun her kitapta onun hayalini görürsün.
Yolda yürürken aniden saçma sapan bir gülümseme yayılırsa dudağının kenarına o aklına düştüğü içindir.
Onunla kısacıktır zaman, onsuzken geçmez bilmez dakikalar...
Bakışı, duruşu, gülüşü ve dokunuşu seni senden alır. Ona her gün yeniden aşık olursun.
Dudaklar buluştuğunda dünyada sadece ikiniz varmışsınız gibi olur o anda etrafı görmez, düşünmezsin.
En sıkıntılı anında onu görmek istersin; başını omzuna yaslamak, belki de doya doya ağlamak için yanında...
Belki de çok mutlusundur ve bu mutluluğu paylaşmak istersin onunla. Koşarak gelirsin her çağırdığında. Ona sarılınca dünya umrunda olmaz. Ellerin titrer, dizlerinin bağı çözülür onu görünce. Güneşler hep yeniden doğar. Dualar onunla bir ömür beraberlik içindir. Onsuz kalmak cehennem azabı, ona kavuşmak cennet gibidir. Gece yattığında en son düşündüğün, gündüz kalktığında ilk aklına gelendir.
Dosttur o senin için, arkadaştır. Ailendir. Senin sevdiğindir. Dünyandır be!
Kollarında sarsın, dizlerinde uyutsun, hep yanında olsun istersin. O kollarda güven vardır, sadakat, aşk vardır. Bilirsin ve hissedersin.
Sürekli haykırmak gelir içinden ona "Seni Seviyorum" diye ya da fısıldamak istersin kulağına sessizce...
Onu her gördüğünde kalbin yerinden fırlayacakmış gibi çarpar, miden de kelebekler uçuşa geçer. Belki hafiften gözlerin kararır. Eee ne demişler "aşk gözünü kör eder adamın." Aşk böyledir ve böyle olunca güzeldir tabii karşılıklıysa...
Klişe filan ama özel bir gün(olduğu düşünülüyor) eğer gerçekten önem veriyorsan bugüne yaratıcı ol, kolaycılığa kaçma derim. Herkesin yaptığını yapmak zorunda değilsin ya da sen bilirsin.

*** Geceye dair planlarım var mı? Bilmem ben plan yapmayı sevmem ki ! Bu gece tiyatroda Romeo ve Juliet izlemek istiyorum tabii yer bulabilirsem. Ya da hiç olmadı evde kırmızı şarap, elde kalpli çikolatalarım, fonda en sevdiğim müzikle yalnızlığım ve ben baş başa olacağız. (İnsan isterse yalnız romantik de olabilir canım.)

*** Bu kaçıncı sensizlik günüm? YOKSUN!...

Sadece şunu söylemek istiyorum; önce kendinizi sonra hayatı sevin! Her zaman gülümseyin :)
Sevenler, birbirinizin kıymetini bilin ama el eleyken, elleriniz birbirine kenetliyken bilin!
Ve bir aşk şairi Ümit Yaşar Oğuzcan'a kulak verin. Bakın dizelerinde neler diyor?

Sevgiyle Kalın.


Aşk Çizgisi

 Bütün yollar aşktan geçiyor, görüyor musun?
Bir aşk çizgisi var her şeyden öte
O çizgiden başka bütün çizgiler
Aşkı tüketmede

Kimi dik çizgilerin kimi paralel
Eğri büğrüsü, düzgünü, kalını, incesi
Ve bir gün sarıyor bütün çizgileri
Ölüm çizgisi

Bense hep seni çiziyorum kağıtlara, duvarlara
Yeşillerle, morlarla, mavilerle
Resmini yapıp, adını yazıyorum
Renk renk çizgilerle

Tut ki iki noktayız birbirinden uzak
Bir çizgiyle aramızı birleştiriyorum
Sonra bir ev yaparak çizgilerden
İçine seni yerleştiriyorum

Başlıyoruz geometrik yaşamlara
Nokta nokta, şekil şekil
Ve bir tek çizgi oluyoruz seninle, mutlu
Öbür çizgiler umrumuzda değil

Her düşünce aşka teğet geçiyor
Tanığı çizgiler var olduğumuzun
Bir aşk çizgisi var her şeyden önce
Bütün yollar aşktan geçiyor, görüyor musun?

                 







Hiç yorum yok: