2019'a Merhaba Derken...





Geleneksel yılbaşı yazımı yazmak için sahalara geri döndüm. Geçen yıldan şikayet edip gelecek yıla umut bağlayan herkes buradaysa ve hazırsak başlıyorum.

2018 epey zorladı bizi değil mi? Benim yılım/bizim yılımız olacaktı güya bu yıl... Nasıl saçmalıyoruz nasıl?! Candan Erçetin'in de dediği gibi "kul kurar kader gülermiş" değişen ne olur ki bunca büyütüyoruz? Kasım'dan Aralık'a geçmekten ne farkı var? 2018'den bahsedeyim istiyorum lakin yazacaklarımı düşünürken beynim uyuşuyor...
Aslında genele bakınca çok hayırlı bir yıldı benim için. Olması gerekenler oldu, gitmesi gerekenler gitti, varılması gereken yollara varıldı... Ama olmaması gerekenler de oldu.

"Önemli" dediğimiz şeyler o kadar da önemli değilmiş, öğretti 2018... 

Çalıştığım yerde birim değişikliği yaptım ve bunun ne kadar doğru bir karar olduğunu istifa etmeme ramak kala gördüm.
1. Dilek: Allah hakkımızda "hayırlısı" diyebileceğimiz sonuçlar versin. Kaçırdıklarımıza ağlatıp temelli kaybettirmesin her şeyi.

Bu yıl daha önce hiç görmediğim bir yerdeydim Antalya... Geçen yıl da Fethiye'yi keşfetmiştim mesela demek ki buralara varması gerekiyormuş yolumun. Bana o kadar iyi geldi ki buralar, fotoğraflara bakarken bile içim kıpı kıpır oluyor halen. Unutmadan yoğun iş temposu yüzünden yazlığa yani Foça'ya da 2 yıl sonra bu yıl gitmek nasip oldu. İlkleri de yaşadığım bir yıldı aslında, hayatımda ilk kez uçağa binerken kalp krizinden ölmemek için dua ettim.
2. Dilek: "Mutluyum" diyebileceğimiz yerlerde olalım inşallah hep...

Aileden bir kuzeni daha evlendirdik, darısı yine benim başıma tabii! Bunun dışında uzun süredir hasta olan dayım vefat etti. Ve en acısı da bir trafik kazasında aynı operasyonda çalıştığımız iki kardeşten biri öldü diğeri ağır yaralandı. Dedim ki ölüm ne biçim bir şey ya seni öylece durduran bir şey ne diyebilirsin ki ne yapacaksın yani duruyorsun öylece.
3. Dilek: Ailemizin, sevdiklerimizin her zaman yanımızda, yakınımızda olmasını diliyorum. Allah bizi onların acılarıyla sınamasın.

Ve 2019'a merhaba demeye sayılı günler kala her sene öğrendiklerime, her yeni tecrübeme şükrettiğim; kötüleri çöpe atıp iyileri kucakladığım bir yıl olsun istiyorum.

Zaman hayatımızı saatlere, günlere, aylara, yıllara bölerken bize aslında umudumuz için çizeceğimiz sınırların neler olduğunu belirlemiş ve seçimi bize bırakmıştır. Her yıl kimsenin itiraz edemeyeceği ve rutin olarak, istemsizce dileklerimizi bağladığımız en belirgin zaman ise yeni yıl!

Yeni yıl Umuttur. Bir önceki yıl yapılamayanlara hüzün ama aynı zamanda yapılması istenilenlere sessizce gönderilmiş enerjidir.

Bu yıl bana, sana, bize... Evet, bu yıl hepimize sağlık versin, huzur versin, sevgi versin, para versin, başarı versin... Liste uzayıp gider. Çünkü her insanın dileği farklıdır. Hastanede iyileşmeyi bekleyen kişinin isteği Santa Hat takıp sokaklarda çılgınca "Happy New Year" diye bağırmak değil yeni yılı hastane dışında karşılamaktır. Huzurunu kaybetmiş bir ruh için öncelik yeni yılın huzur getirmesidir. Daha doğrusu huzurunu çalıp götüren şeyi yeniden kendine vermesidir. Sevgilisinden ayrılmış ya da eşinden boşanmış bir insanın yeni yıldan dileği kalıcı ve huzurlu bir aşktır mesela.

Nerede Kutlasam? Neler Yapsam?

Kendimize sorduğumuz ve cevabını alsak da hep aksilik çıkacak en belirgin sorudur. Bir ay öncesinden planlar yapılır, sözler verilir. Mesele nerede nasıl kutladığımız değil aslında asıl mesele yeni yılın bize yalnız gelmemesi. Eğer yeni yıl bana kuru kuru bir ön kutlama gösterip arkasından umutlarımı getirmeyecekse, en lüks mekanda sıra dışı eğlencelerle benim ona gitmemin anlamı yok. O bana neşeyle, şansla gelsin ben evimde uyusam da olur.

Peki, Şeytan Bunun Neresinde?

Müslüman ve batılılaşan bir toplum olduğumuz için her yıl başında yeni yıl kutlamak günah mı? isimli mesajlar alır, söylemler duyarız. Yeni yılı sadece din kalıbı görmekle ilgili konuya değinmeyeceğim. Söylemek istediğim şey sadece şu: Bizler umut bağladığımız için yeni yıl güzel. Takvimin değişmesine rağmen halen hayatta olduğumuz için, daha canlı, daha heyecanlı ilerlemek istediğimiz için; umutlarımızı diri tutacak bir zaman çizgisine ihtiyaç duyduğumuz için güzel. Koskoca bir yılı yorgun bitirsek de güzelliklerle "sil baştan başlamak gerek bazen" solan yapraklarımızı yeşertmenin hiçbir noktasında art niyet göremiyorum. İster dualar ederek girer ister sabaha kadar dans ederek girersin kime ne!

Hoş gel 2019

Lütfen güzelliklerle gel. İyiliğe, bencillikten arınmış, başarılarla, sevgiyle dolu dünyaya çok ihtiyacımız var.

Hoş gel lütfen. Hasta yataklarında sağlık dileyenlere şifanla gel. Kalbi kırıklara yara bandı ol da gel.
Hoş gel ki geri sayım yaparken o an hissedelim iyi şeyler olacağını. Ertesi güne karamsarlıklarla değil güzelliklerle uyanalım.
Umutlarımızı bağladığımız tarih bizi üzmesin. Sen hoş gel söz veriyoruz gerisini biz halledeceğiz.
Şimdi bu iyi dilek fenerlerini kalplerinden sana doğru uçuran insanları üzmeden, sakin, huzur dolu bir yıl olsun. Herkesin kalbine göre geçsin bu yeni yıl da inşallah!











Yorumlar

Popüler Yayınlar