Amélie






Nihayet izledim. Derler ya "Bu filmle hayata bakış açınız değişecek."  İşte Amélie tam olarak bu değişimi sağlıyor. Hayata karşı ön yargılı olanlar için daha bir dikkatlice izlenmesi gerek diye düşünüyorum.
Audrey Tautou'nun başrolünde olduğu bir Jean-Pierre Jeunet filmi... Çeşitli festivallerde yer alarak pek çok ödülün sahibi olmuş başarılı bir fantastik, romantik komedi.
Amélie annesinin ölümü ile babasıyla yabancılaşma ve hayatın gerçekleri ile baş başa kalma olaylarını yaşamış sonuçta küçük şeylerle mutlu olabilmeyi öğrenmiştir. Amélie bu yalnızlığın ortasında kendini eğlendirebilmek için oldukça ilginç ve derin bir hayal gücü geliştirmiştir.
Hayatını Paris'te kendisine ait bir evde, garsonluk yaparak geçirmektedir. Sıkıcı giden hayatı oturduğu dairede birisine ait olan bir kutu bulmasıyla değişmeye başlar. Kutuda, bu kişinin çocukluk hatıraları vardır. Amélie, hatıraların sahibini bulur ve kutuyu gizlice sahibine iade eder. Hatıralarına kavuşmak, adamın yaşamında büyük ve olumlu değişimler meydana getirir. Bunu gören Amélie deyim yerindeyse "küçük dokunuşlarla büyük mutluluklar yaratabilmek" için var gücüyle çalışır. Hayattan keyif almanın başkalarına el uzatmaktan geçtiğini fark eder. Bu olaydan sonra herkesi mutlu etmeye çalışan Amélie, babası ve kendisi içinde bir şeyler yapmanın zamanının geldiğini düşünür.
Filmin ünü kadar ünlenen müzikleri Yann Tiersen tarafından bestelenmiştir.



Basit ve sıradan bir senaryo gibi olsa da olaylar o kadar güzel işlenmiş ki film sizi adeta büyülüyor ve yaşam sevinci ile dolmanızı sağlıyor. Hatta biraz daha abartayım filmi izledikten sonra insanlara yardım etmek için kendi kendinize söz veriyorsunuz.(Bunu sadece ben söylemiyorum pek çok eleştirmen ve köşe yazarı da söylemiş zamanında)  Tamam tamam buna size kötülük edenler dahil olmasın istiyorsunuz anlıyorum. Peki onları yaptığımız iyiliklerle cezalandırsak nasıl olur? Neyse...

Eğer mucizelere inanıyorsanız "Biri, yaşamınızı sonsuza dek değiştirebilir."




*** Mucize insan Sinem Özmen'e sonsuz teşekkürler... İlla ki de izle diye ısrar etmesinin sebebini şimdi daha iyi anlıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar