Van İçin Herkes Tek Yürek!





  Hayat biraz garip değil mi?... Bizler kendi dünyamızda 'dev' sorunlarımızla uğraşırken başkaları açlıkla, terörle ve deprem felaketleriyle boğuşuyor. Yaşanan bu olaylar aslında kendimize gelmemiz için ciddi bir uyarı ama nedense biz bu durumu da "geçici üzüntü" ya da "sosyal paylaşım sitelerinde birer aslan parçası kesilmek için fırsat" olarak değerlendirebiliyoruz.
Güzel şeylerden bahsetmek, eğlenceli bir yazı yazmak gelmedi bu kez içimden; önce terör belası, sonra Van'daki deprem felaketi derken Türkiye üzerinde kara bulutların dolaştığı şu günlerde "güneşli günler göreceğiz" nutukları atamadım yazımda olmadı.
Pazar günü saat 2 civarı 7.2 ile sarsılan Van'ı bu  yetmez gibi faşist saldırılar da sarstı. Halkın böyle zamanlarda tek yürek, tek bilek olması gerekirken kulağa hoş gelmeyen duyumlarla doğu-batı ayrımcılığı ve 'ötekileştirme' çabalarını gördük gözlerimizle. Bunun üzerine bir de "ilahi adalet" diyebilenler oldu. Yazık! Vicdan Sızlar!
Deprem sonrası yerle bir olan binalar, yıkıntılardan geriye kalan eşyalar, enkaz altındaki insanlar... Manzara korkunç, manzara ürpertici, manzara acı...
Çok fazla yazabilirim bir kaç gündür doldum yeterince ama kısa keseceğim. Demem o ki biraz eller vicdana gelsin de orda soğukla ve  süren artçılarla mücadele veren insanlarımıza yardım ve duyarlılık gösterelim. Dün Vanlı bir arkadaşımla konuştum telefonda çok şükür kendi evlerinde ciddi bir hasar ya da ölü/yaralı yokmuş ancak Van için yardıma ihtiyaç duyduklarını hatırlatmamı tekrar tekrar istedi. Kendimi övmeyi sevmesem de bu kadarcık bir duyarlılık için bile sesi titredi, teşekkür etti. Siz de yapabilirsiniz.

Hadi Senden Benden Bizden'ciler durmayın, Van için herkes tek yürek!(Ben de yardım göndermek için harekete geçtim bile sıra sizde)

İhtiyaçlar

-Battaniye
-İçme suyu
-Isıtıcı
-Çadır
-Katı gıdalar
-Pil, jeneratör
-Kalın, kışlık kıyafetler
-Kışlık ayakkabı
-İç çamaşırı
-Kadın pedi
-Çocuk bezi
-Kağıt havlu, tuvalet kağıdı
-Sağlık ve eczane malzemeleri
-Piknik tüpü
-Konserve şimdilik duyum aldıklarım ve özellikle gerekenler bunlar.

Ayrıca yardımseverler için bir hatırlatma daha;

Kızılay Yardım Hattı: 0 312-245-45-00, 0 312-430-18-14. Kızılay, yardımda bulunmak isteyenlerin 168'i arayabileceğini de açıkladı.

AKUT: 2930'a AKUT yazan bir SMS mesaj ile AKUT'a 5TL katkıda bulunabilirsiniz.

VAN İÇİN: İzmir Bornova Belediyesi – 0 232 388 29 64 İzmir Bornova Uğur Mumcu Merkez’de yardım toplanmaya devam ediliyor 0 232 388 29 64

Yorumlar

Popüler Yayınlar