Reklam Arası...







Kendimi kaç gündür bunu mırıldanırken buluyorum: "Hayattan rengi alın geri neyi kalır ki?" Reklam başarılı olunca insanın diline işte böyle takılı veriyor. Facebook'da videoları paylaşıldı, Twitter'da TT oldu. Efenim, Ali Taran imzalı Filli Boya reklamından bahsediyorum. Usta müzisyen Fahir Atakoğlu ünlü isimlere doğru sesten Filli Boya'nın şarkısını söylettiriyor. Buğra Gülsoy, Selçuk Yöntem, Tülin Şahin, Gupse Özay, Zerrin Tekindor'da şarkıyı söyleyen isimler arasında... Ben Buğra Gülsoy ve Selçuk Yöntem'i daha bir başarılı buldum sanki tabii zevkler ve renkler farklı. Aklıma takılan başka bir şey daha var hatta bu bir rica: "Kuzey Güney"in Güney'ine şarkıyı söylettiriyorsunuz ama ben Kuzey'e de söylettirmenizi istiyorum lütfen! Hem sesi de güzeldir onun, dizide kaç kez türkü söyledi yahu!


Hal böyle olunca Buğra Gülsoy'u daha yakından tanımak için araştırmaya geçtim ve doğal olarak seninle de paylaşmak istedim. (Kendimi bir anda internette, başarılı insanların hayat hikayelerini okurken bulabiliyorum) Asıl adı Behiç Buğra Gülsoy, 22 Şubat 1982 Ankara doğumlu; tiyatro, film ve dizi oyuncusu. İlk, orta ve lise eğitimini Ankara'da tamamlamıştır. 13 yaşında ilk sahne deneyimini yaşamıştır. Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nden 2004 yılında mezun olan Buğra, Kıbrıs'ta bulunduğu süre içerisinde Kıbrıs Devlet Tiyatrosu'nda çeşitli oyunlarda rol almıştır. Kısa film yönetmenliği ve oyunculuğu da yapmıştır. Bu filmler; Trio, Heterotopya, İnsan Üçleme, Alt Üst, Nar Yarası ve Mutlu Son'dur. Kıbrıs Film Derneği'nin kurucularından biri olan Gülsoy, aynı zamanda Uluslararası Kıbrıs Kısa Film Festival'inin proje tasarımcısı ve direktörüdür.
Birleşmiş Milletler Kalkınma Projesi kapsamında düzenlenen bir yarışmada filmcilik üzerine eğitim aldı.
İlk kez 2008 yılında Kanal D ekranlarında yayınlanan Hepimiz Birimiz İçin adlı dizide başrol oyuncusu olarak Nazım karakteri ile Türk izleyicisinin karşısına çıkan oyuncu, dizinin ardından yönetmenliğini Mahsun Kırmızıgül'ün yaptığı Güneş'i Gördüm filminde Berat karakteriyle beyaz perdeye adım attı. Ardından Atv'de yayınlanan Unutulmaz isimli dizinin Tolga karakterini canlandırdı. Derviş Zaim tarafından yönetilen ilk gösterimi 2010 Altın Portakal Film Festivali'nde yapılan ve 2011 yılında gösterime giren Gölgeler ve Suretler isimli filmde Ahmet isimli bir Türk gencini canlandırmıştır. Bir sezon boyunca Kanal D'de yayınlanan Fatmagül'ün Suçu Ne? isimli dizide Vural karakterini canlandırmıştır. Şimdilerde Kanal D'de yayınlanan Kuzey Güney isimli dizide Güney karakterine hayat vermektedir.
Tiyatro hayatına arkadaşları Serhat Teoman, Fatih Sönmez ve Emre Erkan'la birlikte kurduğu Tiyatro Kutu ile devam etmiştir. Tiyatro Kutu'nun kapanmasının ardından Serhat Teoman ve Emre Erkan'la birlikte kurdukları GET yapımla sinema ve tiyatro çalışmalarına devam etmektedir. Kendisi ile aynı mesleği paylaşan Burcu Kara ile evlidir.



*** Üniversitede Yiğit Ulutaş isimli arkadaşıma da benzettiğim ve gayet başarılı, samimi oldukça da sempatik bulduğum bir isimdir Buğra Gülsoy Bkz: https://www.facebook.com/yicko (Umarım, bunu yaptığım için bana kızmazsın Yiğit)
Sevgiler...

Yorumlar

Popüler Yayınlar