Kurban









İzmir Devlet Tiyatrosu, yeni sanat sezonunu 8 Ekim Çarşamba günü "Kurban" adlı oyunla açtı. (Ben bugün gidebildim.) Güngör Dilmen'in yazdığı, Tayfun Erarslan'ın yönettiği oyunda, Anadolu'daki erkek egemen toplumların baskısı altında ezilen kadın figürü olan Zehra'nın töreye ve geleneklere direnişi konu ediliyor. Kaynak: http://www.devtiyatro.gov.tr/programlar-sehirler-izmir-detay-kurban4.html Eskiden günümüze kadar süregelen ve tam bir özgürlüğe varmayan noktayı yani kadının suskunluğunu, özgürlüğünün kısıtlanmasını, konuşma hakkının elinden alınmasını, hanesine yapılan haksızlığı oldukça net bir şekilde ve yaklaşık 1,5 saatte anlattılar. Hiç sıkılmadım üstelik zamanın nasıl geçtiğini farkına bile varmadım.
Bir kadın ve eşi, Anadolu topraklarında sık yaşanan kuma olayı ve değiştirilemeyen bir kader... Bu defa gelin için kurban edilen bir koç değil, kadın ve çocukları oldu.
Konusundan, oyuncularına, giysilerinden, makyajına, dekorundan, müziklerine kadar her şey mükemmeldi. Özetle; finalde oyuncuları 10 dakika boyunca ayakta ve kesintisiz bir şekilde alkışladık. Sırf bunun için bile tiyatro oyuncusu olmak isterdim yahu! Seçim yine sana kalmış ama ben tavsiye ediyorum ilk fırsatta git ve izle!
Şunu da yazmadan geçemeyeceğim, tiyatroya geldiğinin bilincinde olmayan bir kaç ergen dışında nezih izleyiciler arasında yer aldığıma sevindim. "Sevindim" diyorum çünkü hâlâ sinema, tiyatro gibi yerlerde nasıl bir izleyici olmamız gerektiğini bilmiyoruz. Mesela; tüm uyarılara rağmen kapanmayan ya da sessize alınmayan telefonlar, gürültülü konuşmalar, içeriye yasak olmasına rağmen sokulan her şey diyebilirim.
Bu güzel oyun için emeği geçen herkesi tebrik ediyor ve herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.

Not: Yeni PC(HP Notebook) ile ilk resimli post! Haydi bakalım, hayırlısı olsun.





Yorumlar

Popüler Yayınlar