Tatlı Bir Emir Kipi Gibiydi "YE DUA ET SEV"






Biliyorum bu kitapla ilgili düşüncelerimi paylaşmakta geç kaldım ama geç olsun da güç olmasın felsefesinden hareketle içimden bir şeyler karalamak geldi bugün.
Kitabı geçen yıl-şu an da konuşmadığım ve hayatımdan silmek zorunda kaldığım- bir arkadaşımın hediyesi üzerine okumuştum. Hatta ilk elime aldığımda "aman yaaa gitmiş aşk romanı almış bana" diye söylendim bir de 1-2 sayfa okudum sarmadı hatta sıkıldım bıraktım lakin huyum değildir başladığım bir kitabı yarım bırakmayı sevmek hem o sebepten hem de emek&saygı ilişkisinden ötürü okudukça okudum ve bir süre sonra inanılmaz bir şekilde zevk almaya başladım tıpkı tanıdıkça sevmeye başladığımız insanlar gibi okudukça seviyordum. O da kesmedi "ben bunun filmine de gideceğim yeaaa" diye doğru sinemaya gittik. Julia Roberts ve Javier Bardem güzel bir iş çıkarmışlar, filmini de beğendik iyi mi! Anladım ki yemeği tatmadan tuz atmak gibiymiş ön yargılar siz siz olun ama ön yargılı olmayın.
Bi de ben kişisel gelişim, içsel yolculuk ve meditasyon gibi konulara meraklıyımdır aslında kitap üzerime cuk oturmuş da haberim yokmuş.
Tabii zevkler ve de renkler değişkendir benim gibi düşünmeyip kitabı/filmi beğenmeyenlerde olabilir onlara da saygı duyuyoruz.

Kitabın arkasında yazanı aynen aktarıyorum;

 Saat sabahın üçüdür ve Elizabeth Gilbert banyonun taşları üzerinde hıçkırarak ağlamaktadır. O otuzlu yaşlarındadır ve bir kocası, bir evi vardır.
Kocasıyla bebek sahibi olmaya çalışmaktadırlar ve o bunu istemediğinin farkına varır. Acı verici bir boşanma süreci ve hemen sonrasında tutkulu bir aşk yaşar. İçindeki boşluğu doldurmanın peşine düştüğü bir yolculuğa çıkarak haz, dinsel inanç ve dengenin arayışına girer. Roma'da yakışıklı bir İtalyan'dan İtalyanca öğrenecek, on beş kilo alacaktır; Hindistan'da ruhunu aydınlatacak ve kendini Tanrı'ya adayacaktır ve Endonezya'nın Bali Adası'nda dişleri olmayan bir şifacıdan huzurun yeni bir tanımını öğrenecektir. Mutluluk yavaş yavaş onu sarmalamaktadır.

Hayatımızda belki de duyulası en tatlı emir kiplerinden "Ye Dua Et Sev" (Eat Pray Love)


*** Blog 23 Kasımda 1 yaşına basıyor vay be! Hep birlikte nice senelere Senden Benden Bizden'ciler.



Yorumlar

Popüler Yayınlar